Salgsbetingelser
Lillelam ønsker at hver kunde skal få en god og trygg handel. Har du noen spørsmål, eller ros/ris, ikke nøl med å sende oss en e-post.
Bestilling
Når du har valgt produkt ser du små rundinger med alle fargene produktet finnes i. Trykk på den fargen du ønsker, og velg så størrelse. Kun de størrelsene som finnes på lager vises. Varen(e) du ønsker å kjøpe legger du i handlekurven, og fyller ut den informasjonen som er nødvendig for å fullføre kjøpet. Du vil få en e-post med bekreftet bestilling etter handelen som er en bindende ordrebekreftelse. Du vil også få en e-post når ordren blir sendt.
Det hender dessverre at vi kan være utsolgt for en vare selv om den kan stå tilgjengelig i nettbutikken. Du vil raskt få en tilbakemelding fra oss om noe du har bestilt er utsolgt.
Ved bruk av rabattkoder kan kun en rabattkode benyttes pr ordre.
Salgsforbehold
Lillelam tar forbehold om eventuelle endringer ift. bilder, vedrørende fargenyanser eller oppdaterte småjusteringer i produksjon. Lillelam tar forbehold om prisendringer, samt skrivefeil og endringer i tekst, bilder, priser og linker på våre nettsider.
Betaling
Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna Checkout gjør det enklere å handle hos oss. Du kan velge å betale med faktura, delbetaling og direktebetaling med kort (Visa og Mastercard). Faktura sendes deg fra Klarna på din registrerte e-post når vi sender ut varene
- Har du handlet med Klarna før trenger du kun oppgi din e-postadresse og ditt postnummer og klikke på “Fullfør kjøp” for å foreta en ordre. Velg deretter om du ønsker å betale med faktura, delbetale beløpet, eller betale med kort (Visa og Mastercard)
- Har du ikke handlet med Klarna før legger du først inn din e-postadresse, klikk “Fortsett” og legg inn ditt postnummer, og deretter ditt personnummer (hvis du ønsker å betale med faktura eller delbetaling). Normalt sett vil da ditt navn og din adresse komme opp automatisk. Du velger betalingsmåte etter at du har klikket på “Fullfør kjøp”. Personnummeret ditt blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
- Ønsker du ikke å legge inn ditt personnummer og kun ønsker å betale med kort velger du å gå videre uten å legge inn personnummer, da vil Visa og Mastercard komme opp som betalingsalternativ.
Ved Klarna Faktura er betalingsfristen 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.
Les mer om Klarnas villkår for både faktura og delbetaling.
Vi anbefaler Klarna appen hvor du kan både holde orden på dine ordre og betale direkte via appen.
Personlige opplysninger
Les mer om våre retningslinjer for personvern.
Levering
Ordrebehandlingen og utsendelsen skjer samme dag om du bestiller før kl 12:00 på hverdager. Vi tilbyr følgende leveringsmuligheter:
Levert i postkasse eller på døren – kr 59,-
Med dette fraktproduktet vil du få pakken din levert hjem i din postkasse eller i pose på døren om det ikke er plass i postkassen. I enkelte tilfeller kan pakken også bli endret til ‘Hent i butikk’. Det er 1-5 dagers leveringstid avhengig av hvor i landet du bor. Du kan ikke velge dette alternativet hvis verdien på ordren din overstiger kr 1500,-
Hente på utleveringssted – kr 69,-
Med dette fraktvalget vil du få pakken din levert på ditt nærmeste utleveringssted eller Pickup point. Du kan selv velge hvor du vil hente pakken din. Du vil motta SMS når pakken er klar til henting, og gyldig legitimasjon må vises når pakken hentes. Pakken må hentes innen 7 dager etter at du har mottatt SMS om at pakken ligger klar til henting.
Til sentrale strøk er leveringstiden normalt 1-3 dager, mens det til Nord-Norge og mindre sentrale områder normalt er 1-3 dagers ekstra leveringstid.
Personlig hjemlevering:
Fleksibel hjemlevering med Bring. Du mottar SMS/e-post med sporing, hvor du selv kan velge leveringsdag og tid.
Hent i butikken vår:
Pakken din sendes gratis til en av våre butikker, enten på Grünerløkka eller i Bjørvika. Pakken kan hentes etter 2-4 dager. Du får SMS når pakken din er klar.
Pakke ikke ankommet:
Noen ganger kan det være forsinkelser hos transportøren, men om du ikke har mottatt din pakke innen 10 dager kan du gjerne kontakte oss på flokken@lillelam.no
Lillelam.no sender kun til adresser i Norge. Vi sender til hele verden fra www.lillelam.com
Priser
Vi har fast pris på frakt på kr 59,- og 69,- eller gratis frakt på ordre over 799,-
Det tilkommer et ekstra fraktgebyr på forsendelser til Svalbard. Vi følger Postens betingelser som pr. i dag gir et pristillegg på kr 298,- inkl. mva.
NB! Ordre som ikke blir hentet:
For ordre som ikke blir hentet, være det seg på hentested eller i vår butikk, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr 150.
Retur og bytte
Hos Lillelam er det enkelt å bytte eller returnere en vare. Vi har alltid 30 dagers åpent kjøp. Varen må returneres i samme stand, altså ikke brukt, vasket, skadet eller annet. Dersom du har kjøpt varen hos en annen forhandler enn i nettbutikken vår må du henvende deg dit. NB! Salgsvarer byttes ikke.
I julen har vi utvidet bytterett på alle gaver kjøpt i nettbutikken vår til 31.januar.
Reklamasjon
Hvis du har mottatt en vare med feil ta kontakt med oss på flokken@lillelam.no. Send bilde av produktet samt info om størrelse og farge.
Nupping på klærne gir ikke grunnlag for reklamasjon, les mer om dette her.
Konfliktløsning
Klager rettes til oss innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.