Kundeservice

Har du spørsmål ang. nettbutikken vår, om produktene, eller om merinoull? Vi er her for å hjelpe deg! 🙂

Nedenfor har vi samlet opp en del vanlige spørsmål, men finner du ikke svar på det du leter etter, så nøl ikke med å ta kontakt med oss! Send oss en mail til flokken@lillelam.no. Vi svarer deg så raskt vi kan alle hverdager mellom 08 og 16. Du kan også skrive til oss via Facebook Messenger her.

Bestilling og frakt

Sender dere til adresser utenfor Norge?

Vi sender varer til hele verden* fra vår nettside lillelam.com

Hvor lang tid tar det før jeg får varene mine?

Bestiller du innen kl 12:00 sendes normalt pakken din samme dag, og du vil ha varene innen 2-4 dager.

Kan jeg endre på en bestilling?

Vi har et svært effektivt robotlager som pakker ordre veldig raskt, og det er derfor ikke alltid mulig å endre på en ordre hvis den allerede er i prosess. Men send oss en e-post til flokken@lillelam.no, så kan vi sjekke om det lar seg gjøre.

Hvilke fraktmetoder har dere?

Du kan velge mellom å få pakken levert i postkassa/på døren til kr 59,- (kun ordre under kr 1500,-), hente pakken din på valgfritt hentested til kr 69,-, eller hente gratis i våre butikker i Oslo.

Retur, bytte og reklamasjon

Hvordan kan jeg bytte en vare jeg har kjøpt i nettbutikken?

Vi har 30 dagers åpent kjøp, og du kan enkelt følge instruksene våre for bytting ved å klikke her.

Hva koster det noe å sende en vare i retur?

Ønsker du å angre ditt kjøp koster returporto 59,- på alle pakker som sendes i retur med vår returetikett. Dersom du ønsker å bytte vare betaler vi for returen, men du betaler selv for frakt på den nye bestillingen. Sender du med vår returetikett er pakken sporbar og forsikret.

Kan jeg bytte en salgsvare?

Du kan dessverre ikke bytte salgsvarer, men du har alltid 14 dagers angrefrist som følge av kjøpsloven.

Kan jeg bytte en vare som er prøvd på?

Du kan bytte en vare som er prøvd, så lenge den ikke viser spor etter bruk, og har lappen på. Men strømpebukser kan dessverre ikke byttes hvis forpakningen er brutt og varen prøvd på.

Kan jeg bytte en vare kjøpt hos en annen forhandler?

Nei, du kan dessverre ikke bytte varer hos oss som er kjøpt hos en av våre forhandlere.

Kan jeg bytte varer som er kjøpt i nettbutikken i butikkene deres?

Ja, du kan også bytte varer i våre to butikker innen 30 dager ved fremvisning av ordrebekreftelse. Gjelder kun bytte, ikke retur.

Jeg har fått et Lillelam-produkt i gave, kan jeg bytte den hos dere?

Hvis gaven er kjøpt i vår nettbutikk kan du bytte den. Følg instruksene her. NB! Husk at du få det opprinnelige ordrenummeret fra den som har gitt deg gaven. Og du kan kun bytte til en vare med tilsvarende eller høyere pris.
Om du ikke vet hvor gaven er kjøpt eller den er kjøpt hos en annen forhandler kan vi dessverre ikke ta varen i retur hos oss.

Jeg har kjøpt en julegave hos dere, kan mottaker bytte produktet?

I julen har vi utvidet bytterett på alle gaver kjøpt i nettbutikken vår til 31.januar.

Jeg har mottatt en vare med feil, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss på flokken@lillelam.no.  Send bilde av produktet samt info om størrelse og farge, samt ordrenummer.

Hva gjør jeg hvis jeg har fått et hull i strikkeplagget, undertøyet eller sokker/strømpebuksene deres?

Da kan du kjøpe et av våre små søte sy-kit for kun 25 kr. Da velger du den fargen du trenger, så vil du få med nål, garn/tråd, vlieselin og en liten sy-beskrivelse. Det er viktig at du ikke fortsetter å bruke plagget før det er reparert, man bør heller ikke vaske det mens hullet er åpent, da det mest sannsynlig vil rakne og bli større. Trenger du hjelp? Ta kontakt med oss eller gå innom en av våre to butikker.

Vask og behandling

Må jeg vaske produktene fra Lillelam før bruk?

Nei, det trenger du ikke. Lillelam bruker ingen kjemiske midler i produksjonen, og du trenger derfor ikke å vaske våre produkter før bruk.

Hvordan kan jeg best ta vare på ullplaggene fra Lillelam?

Vi har samlet våre beste tips om vask og behandling av ullprodukter her.

Hvorfor nupper plaggene? Er det dårlig kvalitet?

Ull er et naturmateriale og vil derfor alltid avgi noe fiber. Lillelam bruker 100% ren ull, uten tilsatt syntetiske fibre og kjemiske behandlinger som ofte benyttes for å kontrollere nupping. Disse behandlingene tar vi avstand fra, og pga dette kan det oppstå nupping på enkelte plagg. Les mer om nupping og hva du kan gjøre med det her.

Butikkene våre

Hvor ligger butikkene deres?

Vi har to butikker i Oslo. En på Grünerløkka og en i Bjørvika. Se mer info her.

Kan jeg bytte en vare kjøpt i nettbutikken i butikkene deres?

Ja, du kan bytte varer i butikkene våre innen 30 dager mot fremvisning av ordrebekreftelse.

Har dere klikk & hent i begge butikkene deres?

Ja, du kan velge å hente din ordre i både butikken på Grünerløkka og i Bjørvika helt gratis.

Finner jeg alle produkter, farger og størrelser i deres butikker?

Målet vårt er å ha fullstendig utvalg i begge butikkene våre, men hvis du vil være på den sikre siden ta kontakt med butikken direkte for å sjekke.

Kan de ansatte i butikkene deres hjelpe meg med råd om hva jeg trenger til min nyfødt, og hvordan vaske og ta best vare på mine Lillelam-plagg?
Absolutt! Våre ansatte er der for å hjelpe deg, og kan svare på alle dine spørsmål.

Produktene våre

Hvordan velger jeg riktig størrelse?

Sjekk vår størrelsesguide for hjelp til å velge riktig størrelse. Du kan også kontakte oss om du er i tvil, så hjelper vi deg gjerne.

 

Diverse

Har dere gavekort?

Ja, det har vi. Det kan du kjøpe her. Dette gavekortet kan kun brukes i nettbutikken. Vi selger også gavekort i butikkene våre, som kan benyttes i begge butikkene.

Hvordan kan jeg bli ambassadør for Lillelam?

Ta kontakt med oss på vår Instagramkonto her.